Ik ben bezig met een route waar veel engelsmanne (engelswissel) in zitten. Nu weet ik dat er een spoorobject is waarmee je de wisselmotoren aan elkaar kunt koppelen (dus als je de ene omzet, gaat die ernaast ook om). Wellicht niet de beste uitleg, maar hopelijk weten jullie wat ik bedoel en wat ik nodig heb.
Ik gebruik de wisselkoppelaar inmiddels ook - meteen een flink deel van de baan ermee uitgerust. Maar toen ik de bouwmodus de volgende dag weer startte, deed-ie het niet meer! Toen ik op de koppelaar klikte zag ik dat de ingevoerde wisselnummers weer waren verdwenen. Het zal toch niet zo zijn dat je iedere keer die nummers opnieuw moet invoeren?
Dat heeft te maken met of je de instellingen op sessie-niveau of layout-niveau bewaard. Daar moet je even mee experimenteren in Trainz. Maar als je het in een sessie opslaat en je opent vervolgens in een andere sessie of in layout modus, dan zijn de instellingen niet aanwezig. Mijn ervaring is, alles wat voor elke sessie hetzelfde geldt, moet je in layout-niveau opslaan.
Hmm, dat zou dus ook de oorzaak kunnen wezen waarom ik telkens voor ik wil gaan rijden de bestuurdersopdrachten opnieuw moet instellen (Change Destinationsign, wachten tot minuut en wissel vrijgeven gebruik ik vaak, maar worden nooit standaard weergegeven). Ik kom nooit aan de knoppen 'opslaan in sessie' of layout, heb er toch geen verstand van xD Maar ik ga er even mee goochelen. Bedankt!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen