Ik gebruik de overwegenset van ATLS. Ik stel iedere overweg in op zijn eigen kanaal, ik voeg de triggers toe met de juiste kanaalinstelling. Het werkt. Maar... Ik heb nu al twee keer gehad dat de instellingen van de kanalen weg zijn. Dus moet ik alles opnieuw instellen. Wat doe ik fout? Heeft het iets te maken met de route en/of sessie? Ik heb TS2009 sp4 Graag advies vorodat ik weer 30 overwegen instel BVD Walter/Barrie40
Een beknopte uitleg van het ATLS overwegen systeem: Een doorsnee overweg op de open baan zal er ongeveer zo uit zien: Een overweg met aan beide zijden 2 triggers. Op ca 1000m afstand aan beide zijden (afstand afhankelijk van maximale baanvak snelheid) staan nog 2 triggers voor de activatie van de overweg. Het instellen van de overweg gaat als volgt: Tijdens het instellen van het kanaal is te zien dat links bovenin een stuk tekst mee veranderd: Als je deze tekst als naam van de overweg opgeeft, haalt de overweg zijn kanaal informatie uit de naam van de overweg waardoor de instellingen "in de map" zijn opgeslagen. Als je dit goed doet, zie het het volgende, nadat je het instellingen menu 2x opnieuw hebt geopend: Voor de triggers geld het zelfde; je stelt in, neemt de naam over en slaat de instellingen zo op "in de map". Het resultaat: een werkende overweg, elke keer weer
Overigens is het niet verplicht de overweg eerst in te stellen voordat je de naam op geeft, als je er handigheid in krijgt weet je zelf wat je moet invullen in de naam van de overweg/trigger.
Dank je wel voor de uitleg Michael! Ik heb alleen de kanalen opgegeven en de naam aangepast aan de locatie van de overgang en niet de mapnaam. Nu werk ik volgens bovenstaand voorbeeld en de boel werkt. Dank voor de ondersteuning. We gaan alles opnieuw invoeren, en nu goed Plezier met de Hobbie Walter
KIjk, dit is nu nuttige informatie. Enige tijd heb ik precies met hetzelfde probleem gezeten. Bedankt Michael. Jij bespaart mij een hoop werk in de toekomst!
Toch een klein vraagje over de Map instellingen, hoe noem je de bijbehorende Triggers dan? neem je daar ook gewoon de naam over?, maar hoe weet hij dan bij welke overweg hij hoort.....? bijvoorbeeld de overweg heet ATLS0[0](A1), hoe noem je de 4 triggers dan? want die geeft standaard ATLS0[0,3] oid aan.... maar zo heten er dan een hele boel..... moet je daar dan ook (A1) achter zetten?
Alle triggers worden op dezelfde manier aan een overweg gekoppeld door het kanaal, dat vertaald zich in ATLS0-1-2-3-4-enz. Dat ze dezelfde naam hebben klopt. de getallen tussen de [ en ] staan voor de werking en de detectie van de soorten treinen.
Zo kan ik het mij herinneren, correct me if I'm wrong ...
De getallen tussen de haakjes zijn inderdaad voor detectie en type trein (op trein prioriteit)
De triggers weten met welke overweg moeten communiceren door het kanaal nummer.
ATLS1[0,4] is een trigger gebruikt voor detectie in beide richtingen en zoekt naar overwegen op kanaal 1 ATLS1[0] is een overweg op kanaal 1. ATLS144[0] is een overweg met kanaal 144.
Het is vrij eenvoudig, je moet het even snappen en je moet er een beetje mee puzzelen.
De getallen tussen de haakjes zijn inderdaad voor detectie en type trein (op trein prioriteit)
De triggers weten met welke overweg moeten communiceren door het kanaal nummer.
ATLS1[0,4] is een trigger gebruikt voor detectie in beide richtingen en zoekt naar overwegen op kanaal 1 ATLS1[0] is een overweg op kanaal 1. ATLS144[0] is een overweg met kanaal 144.
Het is vrij eenvoudig, je moet het even snappen en je moet er een beetje mee puzzelen.
Dank je, had het ondertussen ook door werk ook met letters tussen haakjes bij de triggers, voorkomt meldingen over dubbelingen......
toch nog een klein vraagje.... aanduiding [0,4] -> 0 is de trein prioriteit? 0 is alle treinen en 1,2,3 is een bepaalde prio? en 4 is voor beide rijrichtingen?
als ik het me goed herinner komt er een getal achter de 4 te staan. [0,41] bijvoorbeeld. Je kan in de instellingen spelen met de vinkjes, de code die in onderstaande screenshot omcirkeld is veranderd dan.
Achter ATLS komt een getal te staan. In dit geval komt in het plaatje van Michael voor "ATLS1"... Indien je een 2e overweg gaat bouwen zal deze de naam "ATLS2" dragen. De triggers ga je natuurlijk dezelfde naam geven zodat ze ook in de map worden opgeslagen en alleen werken voor de 2e overweg.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen